ניהול ושמירה על סיסמאות

לשם זיהוי המשתמש, ייעשה שימוש באמצעי זיהוי. 
באמצעות אמצעי הזיהוי יוכל כל משתמש לקבל את כל המידע ביחס לחשבון, וכן לבצע כל פעולה בחשבון, לפיכך קיימת חשיבות עליונה לשמור על אמצעי הזיהוי.

בעת ההרשמה לאתר תקבלו אמצעי זיהוי: קוד מזהה וסיסמה.
אמצעי הזיהוי, כפי שסופקו לך הינם אישיים ואין להעבירם לאחר, מומלץ לא להעביר לגורם צד שלישי גם אם הוא פועל עבורך ומטעמך. מסירת הסיסמה לגורם אחר מסכנת את חשבונכם.
אמצעי הזיהוי ישמשו בכניסה לאתר האינטרנט ולאפליקציה. 
בעת כניסתכם הראשונה לאתר ולאפליקציה, תתבקשו להחליף את הסיסמה הראשונית שקיבלתם. תוקף הסיסמה הראשונית הינו 30 יום בלבד. במידה ולא יעשה בה שימוש בפרק זמן זה, היא תבוטל ויהיה עליכם לפנות לבנק לקבלת סיסמה חדשה. 
תדרשו  להחליף את הסיסמה אחת לתשעה חודשים, יחד עם זאת, ניתן להחליפה בכל עת.

זכרו: הבנק לעולם לא יבקש מכם ביוזמתו למסור את אמצעי הזיהוי שלכם לאתר ולאפליקציית הבנק.
אם התבקשתם לעשות זאת, סרבו ודווחו על כך  באופן מיידי לתמיכת האינטרנט בבנק בטלפון 03-5130003.

יש לדאוג לעדכן את הבנק בפרטים האישיים (כתובת, מספרי טלפון, כתובת מייל), וזאת כדי שנוכל לעדכן אותך במהירות במקרה של בעיה או חשד.

שמרו על סיסמת הכניסה לאתר הבנק: 

  • מומלץ לא להשתמש באותה הסיסמה שבחרתם לכניסה לאתר ולאפליקציית הבנק גם עבור שימוש באתרים נוספים וברשתות חברתיות בפרט. שימוש באותה סיסמה במספר אתרים מגביר משמעותית את הסיכון שהיא תיחשף ויתבצע באמצעותה שימוש לא מורשה.
  • מומלץ לבחור סיסמה שונה וייחודית. 
  • הקפידו לא לרשום את הסיסמה במקום גלוי או באופן קריא במחשבכם האישי, או על דף בארנק. 
  • מומלץ לא לשמור את הסיסמה בטלפון הסלולארי או במכשיר אלקטרוני אחר.
  • יתכן שהדפדפן שלכם יציע לכם לשמור את אמצעי הזיהוי שלכם - מומלץ לא לאשר זאת! הקפידו להכניס את אמצעי הזיהוי שלכם בכל כניסה מחדש. 

אם יש לכם חשש כי סיסמתכם ידועה או נחשפה לאדם או גורם אחר, החליפו אותה ודווחו לתמיכת האינטרנט בבנק בטלפון 03-513000.

המלצות לבחירת סיסמה בטוחה

על מנת ליצור סיסמה  מורכבת, בטוחה ושאינה קלה לפיצוח, מומלץ להקפיד על מספר כללים פשוטים:​

  • על הסיסמה להכיל בין 6-14 תווים, ככל שתהיה ארוכה יותר , כך יהיה קשה יותר לנחשה.
  • מומלץ כי הסיסמה תכיל שילוב של אותיות גדולות וקטנות , מספרים , ותווים מיוחדים.
  • אין להשתמש בסיסמאות שבהן השתמשתם בעבר.
  • הימנעו מסיסמאות קלות לניחוש כגון מס' תעודת הזהות, תאריכי לידה, שמות של בני זוג או ילדים וכד'.
  • אל תשתמשו בקוד המזהה (שם משתמש), או בחלק ממנו, כסיסמה.


שאלות ותשובות שעשויות להקל בבחירת הסיסמה:

  • למה לא להשתמש בתאריך הלידה של הילד?
    אנו חיים בעולם שבו מרבית פרטינו האישיים ידועים וחשופים ברשתות חברתיות ובמאגרי מידע אחרים. סיסמה הכוללת שמות ותאריכים הקשורים למשפחתכם תהיה, לפיכך, קלה לפיצוח.
  • למה לא להשתמש בסיסמה שבה השתמשתי באתר אחר?
    באתר בנקאי, שבו ניתן לבצע פעולות בחשבון, להעביר כספים ולגלות מידע פיננסי רגיש, נדרשת רמת אבטחה גבוהה ביותר. באתרים אחרים, כגון פורומים או רשתות חברתיות, נדרשת רמת אבטחה סבירה, ולעיתים קל יותר לחדור אליהם ולחשוף את פרטי המשתמשים, ואח"כ לעשות בהן שימוש באיתור סיסמאות לאתרי הבנק. לכן לא רצוי להשתמש באותה סיסמה במספר אתרים. 
  • מומלץ לשים לב לכל תופעה חשודה וחריגה, כגון פניות במייל מ/על ידי רשתות חברתיות .


שכחתם קוד מזהה או סיסמה, או שסיסמתכם נחסמה?
ניתן לחדש את הסיסמה בקלות ישירות באתר או באפליקציה, באמצעות הקישור הנמצא  מתחת ל"שכחת סיסמה/ נחסמה סיסמתך?".
במקרה שלא הצלחתם לחדש סיסמה, צרו קשר עם תמיכת האינטרנט בבנק בטלפון 03-5130003 או במייל: support@fibi.co.il.